středa 15. března 2023

Poslední den v NYC

Po včerejším zápase jsem šli spát pozdě a dneska vstávali docela brzy, abychom stihli všechno, co jsme chtěli. Marc měl pro nás připravena vajíčka a slaninu, že osmaží, ale Vašek už vajíčka a slaninu nechtěl, tak nás vzal Marc do nedalekého dineru, kde si dal Vašek vaječnou omeletu s názvem FOR MEAT LOVERS. Ale byl to zážitek, já jsem do něčeho podobného stejně chtěla jít.

Bylo jasný, že dneska si oběd nedáme...

Marc nás odvezl na nádraží a vlakem jsme jeli na Grand Central.

Cesta podél Hudson River

Tam jsme si vyřídili pár pochůzek a po cestě se zastavili v NY Public Library, prošli se po její terase v 7. patře a dali si kafe.

Šli jsme kolem místního farmářského trhu, kde jsem koupila chleba s vidinou home made sendvičů do letadla (což dopadlo tak, že Marc nám navrhl, ať si místo toho koupíme už hotové, že to bude cenově stejné,  vzal nás do super místního podniku, kde dělali sendviče, které stály každý 12 USD, takže ten chleba pořád tahám v batohu, snad se ho někdy po cestě zbavím, ale byl to farmářský chleba, takze je mi lito ho nechat nekde u koše).

Počasí dneska vyšlo krásně. Šli jsme kolem Empire State Building, Fiat Iron Building, nedaleko Chrysler Building...

Nakonec jsme se vrátili zpátky na Grand Central, jeli vlakem do Ossiningu, kde nás Marc vyzvedl a ještě nás vzal do nedaleké outletove části podívat se do obchodu s botami. Někdo odešel se třemi páry, ale já to nebyla 😁

Dojeli jsme domů, bleskurychle si zabalili (tentokrát jsme měli kufr navíc, protože už v Praze jsme tušili, že batohy nám zpátky stačit nebudou) a před 18. hodinou vyrazili do mexické restaurace, kde byla v plánu rozlučková večeře.

Čerstvě namíchané guacamole přímo před námi

A pak už nás vzal Marc na letiště, kde nám odbavili kufr, prošli jsme všemi security místy a už jen čekali na naše letadlo. Všechno zatím proběhlo hladce a bez problémů.

V Barceloně jsme se potkali s Annou, která pracuje nedaleko letiště.

úterý 14. března 2023

Central Park II, Metropolitan Museum of New York, NY Rangers

Ráno jsme zase snídali s Helgou a uspokojili tak její potřebu po sdílení a diskuzi. Po snídani jsme šli na metro na 190th Street a svezli se jím k okraji Central Parku, který jsme si dnes konečně pořádně prošli. Půjčení kol bohužel nevyšlo, protože pro změnu celý den sněžilo (posněžávalo) a foukal vítr.

Central Parkem jsme prošli až k Met, kam jsme přišli hned na otvíračku, takže ještě nebylo moc lidí. Strávili jsme tam 4 hodiny a klidne bychom mohli zůstat déle, ale nebyl čas. Obrovský prostor rozdělený na spousty místností podle období, oblastí, témat... Nejvíc se mi líbily popisky u každého díla, které vysvětlovaly kontext tvorby toho díla a jeho význam.

Když jsme skončili s Met, jeli jsme ještě do nedalekého TJ Maxx pro pár věcí Vaškovi a následně metrem domu, kde už na nás čekali Daniel s Evanem. V rychlosti jsme si dobalili, rozloučili se s Helgou a nasedli ke klukům do auta, se kterými jsme jeli do centra k Madison Square Garden (MSG). Auto jsme nechali skoro naproti MSG a šli si dát jedno pivo do blízkého Irish Pubu. Po chvíli jsme si všimli, že v hospodě začíná nějaký rozruch a jaké bylo naše překvapení, když do baru přišel Connor McGregor, známý MMA fighter. Všechny pozval na panáka jablečné whiskey, kterou promotuje, vyfotil se s každým, kdo měl zájem, rozdal trička a čepice a postavil se za bar, kde všem doléval pití. Kdyby mi ale kluci neřekli, kdo to je, vůbec bych netušila 😀

A pak už jsme šli rovnou do MSG na zápas NHL, kde dneska hráli NY Rangers s Washington Capitals. Hustý to bylo! Skvělý hokej, hot dogy, popcorn, piva, Cola, show, spoustu gólů, vítězství Rangers, i ten McGregor se tam objevil!

Skončili jsme kolem 22. a ještě jeli dál do centra odškrtnout si další položku na našem seznamu - food truck Halal Guys. Dali jsme si sandwich, jak říkali kebabu. Byl dobrej!

A pak už jsme jeli domů k Marcovi, kde nás kluci vyložili.

pondělí 13. března 2023

Intrepid, Salvation Army, 5th Avenue

Dneska jsem se vzbudila přesně v 9:00, tj. spala jsem krásných 10 hodin. To se mi dlouho nestalo. Helga už byla pryč, ale připravila nám snídani, po které jsme šli hned na metro, abychom sjeli dolů až pod Central Park. Počasí bylo celý den zamračené a poprchávalo. Ale náladu nám nezkazilo, protože jsme měli v plánu skvělý program - Vašek návštěvu Intrepidu a já návštěvu charity shops.

Vystoupili jsme na 42. a pěšky došli k Intrepidu a nedaleké Salvation Army.

Začneme zážitky Vaška. Užil si to:

Moje zážitky byly podobně pozitivní. Strávila jsem v té Armádě spásy přesně tolik času, kolik byl Vašek na lodi. Fotky ale nemám, teda mám, ale nejsou ničím zvláštní 😊

Vašek mě vyzvedl a šli jsme na oběd do nedaleké thajské restaurace.

Pak byla v plánu procházka až na 5th Avenue, kde jsme se taky zastavili v pár obchodech, čímž chci  říct, že jsem dneska vlastně nic jiného zajímavého nedělala 😁 Ale samotné procházení mezi mrakodrapy, pozorování lidí, dopravy, výloh je samo o sobě v New Yorku super.

Cestou jsme si dali kafe, navštívili Comic Bookstore, Times Square, došli do Grand Central a nakonec si šli koupit večeři.

Mapu ze dneška Google úplně nezvládl, neodpovídá realitě - na Long Island jsme fakt nebyli!