pondělí 12. července 2021

Poslední den

Poslední ráno ve Španělsku jsme vstali dřív než děti. Nebylo to jen tak, ale měli jsme nastaveny budík, abychom dneska stihli všechno, co jsme měli v plánu. Zabalili jsme si (naposledy, hurá) a po snídani šli nejdřív koupit dárečky :)

A poslat pohledy!!

Hned poté jsme šli do Zary, kde si Vašek chtěl nakoupit pár nových kousků do botniku a jako třetí aktivita byla návštěva muzea Gugenheim. Nechávali jsme si ji až na pondělí, kdy jsme věděli, že nic většího už nestiheme a muzeum bylo must see.

Štěně celé z živých květin

Nejdřív jsme se posilnili v místním bistru na posledních pintxos, tortille de patatas, cafe con leche a mosto a pak si hezky v klidu a bez knourani (nekoho, kdo by snad mohl mít hlad) prošli všechny tři patra muzea. Už v Madridu jsme chtěli do muzea současného umění, tak aspoň se nám to podařilo v Bilbau - zvlastnosti typu obřího černého obrazu, 15minutoveho videa, kde je velká domino dráha, video projekce na stropě, avantgardní němé scifi filmy a mnoho dalšího.

I děti tahle různorodost bavila :)

Pak už jsme si jen koupili ingredience na sendviče na cestu,vyzvedli zavazadla u Joseby a jeli na letiště. Tam jsme bez problémů prošli kontrolami a fakt nechtěli nic jiného než naše potvrzení o ockovani a Agi negativni test. Let do Amstru proběhl v malém letadle, se snackem a pitím (výhody ne-nizkonakladovky), kdy letadlo bylo naplněné jen ze dvou třetin.

Čau, Bilbao, a zas někdy!

Z Amsterdamu do Prahy už jsme letěli standardním 737 a bylo plné do posledního sedadla.

Uz teď se těšíme na další cestu kamkoliv!

neděle 11. července 2021

Bilbao III.

Po snídani jsme si zabalili (zase) a přesunuli všechno k Josebovi domů. Hned poté jsme šli na bus na letiště,abychom nechali otestovat Agi,která jako jediná musí projít covid testováním před zítřejším odletem do Prahy. Na letišti nás v testovacím centru hned odmítli, že nejsme registrovaní v systému a že už mají stejne plno. Tak jsme se hned chtěli registrovat na druhý den, ale nefungovalo to ani na potřetí. Vzala jsem tedy Agi do centra znovu, že ta registrace nefunguje a holka,která to tam řídila,se mi snažila pomoct nalogovat, ale smůla, ani se ta stránka nezobrazila. Už jsem nevěděla, co dál, při představě že jdeme zpátky, druhý den řešíme testování ve stejný den jako odletame, jsem si říkala,že to teda ne, a zkusila strategii prosiiiiim otestujte ji teď, je jen sama, prosiiiiiim a ta holka řekla, že teda jo, ale ať o tom mlčím,že to po ní chce každý a že se to nesmí nikdo dozvědět :)))

Výsledkem byla otestovana Agi (negativni) a my si ušetřili zbytečný stresy, peníze i vynaložený čas. Gracias para la chica!!

Takže tím jsme úspěšně zabili celý dopoledne a šli na oběd odměnit se pintxos.

Odpoledne jsme pak strávili na pláži, kam jsme dojeli metrem. Na to, že prej má bejt moře tady studený (Atlantický oceán) a dneska nebylo úplně mega vedro (26°) jsme se suprově vykoupali.

Pláž byla v městečku Getxo, který bychom si byli bývali taky rádi prohlidli víc (jako většinu míst během našeho pobytu), ale bohužel tu nejsme sami (bez dětí), takže můžeme být rádi aspoň za ochutnávku :)

Spánek na cestě zpátky se zdá být pravidelným bodem dne

Večer jsme uložili děti v 8 a pak s Josebou koukali na fotbalovy finále!

sobota 10. července 2021

San Sebastian

Dneska ráno jsme si dali budík na 8, protože jsme chtěli stihnout bus do San Sebastianu, naší dnešní výletní destinace. Všechny spoje jsme stihli a pěkně dopoledne jsme prijeli do baskickeho pobřežního mesta, který je častým cílem samotnych Španělů.

Naše první zastávka byla kde jinde než na pláži.

Vašek šel behem toho pro oběd, který jsme si snědli u dětského hřiště a pokračovali tak v části dne zaměřené na děti. Sérii jsme zakončili jízdou na kolotoči (Agi s Erikem mají toho nejhodnějšího tatínka na světě :).

Pak začala moje část, kdy jsem se chtěla jít podívat přes celý záliv na dílo baskickeho umělce Eduarda Chillida s názvem The Wind Comb. Přesně před 10 lety jsem to místo navštívila během svého studia v Bilbau :)

Pak jsme pokračovali zpátky a cestou fotili a fotili.

Ještě děti stihly jednu koupacku. Na fotce je krásně vidět běžné nastaveni dětí u vody - Agi vevnitř, Erik poskakuje na okraji :)

A pak se šlo na Vaškovu část dne - palác Miramar.

Úplně nakonec jsme se ještě stavili v baru na svacu a pak jsme šli centrem zpatky k autobusovymu nádraží.

Ušli jsme 13 km a děti to v autubusu během minuty zabalili. Úspěšný den! :)