pátek 13. srpna 2021

Villach a cesta domů

Ráno už zas vysvitlo slunce, po snídani jsme balili lehce vysušené stany a spacáky. Narvali jsme všechno do aut, naložili kola a vyrazili zpátky do Rakouska, kde jsme měli naplánovanou návštěvu města Villach. Centrum je krásně ozdobené a působí hrozně malebne. Dali jsme si oběd a prošli se se zastávkou na zmrzce, ve věži, na kremroli, v sekáči a zase na zmrzce.

Z Villachu jsme jeli do našeho nového kempu u Mondsee, kde jsme měli strávit poslední noc. Dorazili jsme tam ale docela pozdě a přesně ve chvíli,kdy se rozprselo. Při představě, že stavíme navlhly stan, připravujeme jídlo a jdeme spát do navlhlych spacáků, jsem se necítila úplně nejlíp. A nepomohlo ani vědět, že druhý den má být slunce a teplo. Udělali jsme rychlý rozhodnutí, nic nevyndavali, rozloučili se s Krystofem, Šárkou a holkama a vyjeli rovnou domů. Cesta trvala 4 hodiny, dojeli jsme v 1:30 a šli hned spat. Druhý den jsme všechno rozvesili po zahradě,umyli, nechali proschnout,zabalili a bylo po dovolené! Krásné, přírodní, aktivní a zároveň docela poklidné :)

neděle 8. srpna 2021

Vodopád Savica

Slunce se nás tu drzi už 3. den, čehož si velice vážíme. Dneska jsme se rozhodli k výletu na druhou stranu Bohinjskeho jezera do vesnice Ukanc, odkud jsme šli pěšky 3,5 km podívat se na vodopad Savica. Procházka ve zcela ideální délce i prostředí, které bylo plné hor a přírody.

Po procházce jsme se ještě přesunuli pár set metrů autem k jezeru a samozřejmě se vykoupali :)

Večer jsme si v klidu dali večeři, umyli nádobí a uložili děti. A pak přišel monzunovy déšť a 30 min nás s Vaškem uveznil u koupelen. Takovej déšť uz jsem dlouho neviděla. Naše stany přežily, ale o kousek dál je lidi prakticky lovili z obřích louží, co se za tu krátkou chvíli vytvořily.

Bled

Po ránu nás čekalo stěhování na druhý konec kempu. Měli jsme totiž po příjezdu do kempu dvě možnosti- dvě noci v jedné premium části kempu a dvě další noci v jiné hezké části kempu a nebo 4 noci v takovém stanovem sídlišti. Zvolili jsme první možnost, a tak jsme se dnes museli přesunout.

Naše stany jsme ani nebalili a prostě je v celku přenesli na jiné místo. Ostatni věci jsme převezli autem. Celkem rychlovka, kdybychom neměli tolik krámů a děti okolo :)

Pak jsme se šli vykoupat do říčky a následně jeli do vesnice na oběd. Restauraci jsme nezvolili úplně dobre - sice s typickým slovinskym jídlem, ale dost predrazena (suchá pohankova kaše za 6 EUR, což jsem si samozřejmě vybrala já, Vašek zvolil líp).

Odpoledne jsme jeli do Bledu. Krásné jezero, ideální na procházku okolo nebo vysplhani někam na vyhlídku, odkud je Bled dobre vidět. Jinak ale poměrně turistické místo.

Koupání ale muselo být :)

pátek 6. srpna 2021

Bohinjske jezero

Noc a ráno bez deště, jaká je to nádhera :))) K snídani jsme měli čerstvé pečivo, vajíčka a jogurt z místní malé pekárny. Po snídani jsme nasedli na kola a vydali se krasnou cestou podle Sávy až k jezeru Bohinj (7 km z kempu), kde jsme si dali oběd a pořádnou koupacku. Každý si zaplaval a dalších pár hodin si děti poklidne hrály u břehu a ve vodě.

Slovinský dezert gibanica (s jablky,mákem a tvarohem)

Zpátky jsme jeli s dobrou náladou a před kempem zastavili v obchodě doplnit zásoby.

Večer si holky malovaly na kamínky a přilákaly i sousedky. Erik mezitim něco lovil v řece, házel do ní kameny a tak.

Večeři jsme měli jednoduchou - parky s čerstvým  chlebem a zeleninu a jako dezert žlutý meloun.

Děti pak ve stanu odpadly během minuty!