neděle 3. července 2022

Katalánsko potřetí

Když jsme se letos rozhodovali, kam v létě vyrazit, měli jsme několik možností, ale nakonec opět vyhrálo Španělsko a opět Katalánsko, kde máme skvělé kamarády, u kterých můžeme strávit celý týden plus SERVAS na zbývajících 5 dní v Barceloně.

Let jsme tentokrát měli večerní, odlet ve 21:30, ale kvůli potížím v Hamburku se odlet opozdil o 2 hodiny. Jelikož ale nejsme na letišti poprvé, tak nám to nijak nevadilo, protože jsme většinu času strávili v dětské místnosti v prvním patře Terminálu 2 jako už několikrát před tím.

Jediný, co bylo docela nepříjemný, byl přílet do Barcelony v 1:45, ale obzvlášť Agi se s tim skvele popasovala a Erik zas vyžadoval individuální chovací přístup, který nebyl problém poskytnout.

Jelikož jsme nějaké komplikace očekávali, změnili jsme už doma přístup k nasemu jedinému většímu zavazadlu a z původně 20kg kufru, který měl být odbaven, jsme udělali 10kg kufřík nahoru na palubu. Díky tomu jsme ale v Barceloně jen prošli letištěm a mohli jít rovnou na taxík. Žádný čekání na zavazadla.

Tímhle stylem jsme jeli i loni, takže jsme věděli, že to zvládneme. Jen Erik toho má letos opravdu nějak málo, trochu jsem mu zapomněla přidat pár věcí do kufru a má jen to, co si nesl ve svém batuzku, ale to nějak zvládneme a kdyztak koupíme na místě :)

Ještě v Praze na letišti jsem si zjišťovala, jak je to s taxíky v Barceloně, a naštěstí je to jedno z mála evropských mest, kde jsou taxi služby hodně regulované, takže se stává jen málokdy, že nějakého turistu okradou. I když jsme měli mít z hotelu moznost vyuzit free airport shuttle, bylo jasný, že ho nestihneme, jelikož jeho služby konci v 00:30.

Na letišti jsme vzali první taxík, který jsme viděli, a jeho řidič nás rychlosti 150 km za hodinu odvezl do 8 km vzdáleného hotelu, kde jsme ve 2:30 okamžitě usnuli.

Ráno jsme si dali budík na 9:15, abychom stihli snídani, která končila v 10.

A jelikož check out byl až ve 12, využili jsme hotelového bazénu.

Presne ve 12:00 jsme odevzdali kartu od pokoje a pěšky šli 1 km na nádraží, odkud nás vlak vzal za půl hodiny do Sitges, ze kterého nás pak bus za 10 minut odvezl až ke kamarádům do Sant Pere de Ribes.

Na zahradě jsme pak měli společný oběd a následných pár hodin jsme tam i zůstali :)

Večer jsme šli do centra městečka na zmrzku a podívat se na přípravy na večerní akci s názvem correfog, kdy jde z místního hradu velký průvod s draky, nosiči ohňů a mini ohnostroji.

Když večer děti usly, vyrazili jsme se na to podívat.

Před 4 roky jsme s Vaškem zažili v rámci jiného festivalu bonbonové bitvy a teď tohle. Co bude dál :)