neděle 4. července 2021

El Escorial

Ráno jsme se vzbudili až v 8:30 a po zabalení věcí (naštěstí máme jen batuzky a jeden kufřík na koleckach) jsme si šli dát snídani do nedaleké kavárny. Tortilla de patatas a croissanty.

Jelikož jsme měli být v našem airbnb až ve 12:30, našli jsme poblíž malý hrad/zámek Castillo de la Alameda z 16. století, který jsme si mohli celý zdarma prohlídnout. Cestou jsme ještě potkali malý hriste, na kterým jsme nemohli chybět.

Los ňiňos

Na půl 1 jsme pak došli do bytu,kde budeme další tři noci. Malej byt, ale má dvě ložnice, obývák,kuchyň i koupelnu a hlavně klimatizaci. Kazdej si hned zabral svůj prostor a obzvlášť deti nechtěly pak už nikam jít - vytáhly si svých pár hraček a začaly se zabydlovat. No, smůla, čekalo nás ještě dlouhý odpoledne.

Na oběd jsme šli do peruánské restaurace, kde jsme si objednali celé kure, salát a hranolky. Skvělý jídlo a strašně milá obsluha...

Po obědě jsme šli rovnou na metro a pak na vlak, který nás odvezl do vesnice El Escorial, kde si Vašek splnil sen návštěvou paláce. Dnešek jsme vybrali i z toho důvodu,že od 15 hodin mají obyvatelé EU vstup zdarma :)))

Na vlak jsme čekali "jen" 30 min,jel každou hodinu

V paláci to ale jinak byla bomba. Obrovský komplex, krasne zorganizovaná prohlídka, lidí málo.

Po prohlídce jsme šli ještě do zahrad, což jsme stihli přesně na minutu, než to pro nový návštěvníky zavřeli,jelikož půl hodiny na to zavírali úplně.

Cestou zpátky nám ujel vlak, tak jsme jeli busem, Erik usnul, pak jsme přestoupili na metro,kde Erik zase usnul a nakonec jsme vystoupili na naší stanici, nakoupili jsme na večeři a snídani a došli ve 21 domu, kde nějakým zázrakem deti ožily a po večeři si povídali ještě hodinu v pokoji, než konečně usly.

Dnešek byl teda pěkně nabitej, ušli jsme přes 15 km, večer jsme úplně odpadli (my s Vaškem) a těšíme se na zítra na parky, zmrzku, churros a pohodicku :)